Messcherpe reactie op de column van Tinkebell in Trouw.

Elsa Eikema

Ik schrijf dit in reactie op een column van Tinkebell, in Trouw van 26 augustus 2014.

Terwijl de regen vanmorgen uit de hemel zeek, las ik een column van Tinkebell in de Trouw. Een column die zich centreert rondom de term die bij mij het meeste is blijven hangen: zeikwijven. Ik voel me aangesproken, dus een reactie en in zekere zin ook verantwoording kan niet uitblijven.

Voor hen die de column niet hebben gelezen: het hele verhaal draait om een simplistische rekensom: een hoge positie = veel invloed. En dan volgt er iets wat tussen een pleidooi en klaagrede inhangt omtrent het ontbreken van vrouwelijke invloed in de publieke sfeer, dit laatste belichaamd door een zetel in het praatprogramma van Jeroen Pauw. De hemel beware ons.

Laat ik meteen mogelijke verwarring voorkomen: ik ben het ermee eens dat vrouwen het moeten nastreven invloedrijk te zijn. En de in Tinkebells column tot…

View original post 719 woorden meer

